« Locul de munca

Conflicte la birou

Zilnic ne pretrecem foarte mult timp la locul de munca, alaturi de colegii si sefii nostri, avem parte de conflicte sau rezolvam problemele impreuna, participam la sedinte, incepem proiecte, ne bem cafeaua si socializam, implinim sarcini, trecem prin crize de timp, ne schimbam interesele.

Cert este ca acest mediu ne influenteaza starea de spirit, ne-o imbunatateste sau ne-o inrautateste. Locul de munca va avea mereu suisuri si coborasuri. Si ca in orice comunitate, exista conflicte intre colegi pe diverse teme, din cauze diferite. Insa cum le rezolvam?

Iata cateva sfaturi pe care ti le oferim pentru a-ti rezolva conflictele de la birou si in a transforma mediul apasator si stresant cu unul mai placut:

O problema recunoscuta este pe jumatate rezolvata. De unde apar problemele? Chiar de peste tot? Noi iti recomandam sa descoperi sursa conflictelor si sa inveti sa o recunosti. Uneori poti fi chiar tu cel care este sursa adevarata a conflictului, deci ai grija.

Un caz concret de conflict ar fi concediul. Cineva de la biroul tau a motivat ca aceea este cea mai buna perioada in care poate pleca in vacanta, problema este ca ea coincide cu vacanta ta si motivatiile tale personale. Cu siguranta ca nu veti putea pleca in vacanta in acelasi timp si va trebui sa cadeti de comun acord.

Oare putea sa existe o situatie mai dificila? Un alt caz ar putea fi cel in care si tu si o colega sau un coleg veniti cu idei diferite de rezolvare a unei sarcini. Evident ca fiecare isi va sustine cauza, dar nu are rost sa purtati o confruntare din acest motiv. Cel mai bine ar fi ori sa analizati ambele variante si in mod obiectiv sa o alegeti pe cea mai buna, ori sa supuneti echipa la vot. Simplu, nu?

Comunicarea este cheia rezolvarii tuturor neintelegerilor. Este foarte bine sa comunici ceea ce gandesti, insa nu trebuie sa faci acest lucru oricum.



Gandeste-te ca din limbajul tau, si limbajul corpului va avea ceva mai mult de spus. Daca te agiti, daca esti o persoana nervoasa, daca incepi sa tipi la colegii tai, cu siguranta ca nu vei obtine nimic mai mult decat o penalizare sau o mustrare. Oare chiar are rost? Asa ca atunci cand ai de comunicat ceva incearca sa fii cat mai politicos, calm si rational.

Atunci cand ai de sustinut ceva, ai grija sa o faci cum trebuie. Adica? Nu cumva sa te duci cu "tema nefacuta". Aminteste-ti de atitudinea pe care ti-am recomandat-o sa o ai, si ai grija sa iti construiesti argumentele cat mai bine.

Numai asa iti vei face punctul de vedere cunoscut. De asemenea este important sa stii sa il asculti pe cel de langa tine. Daca tu nu il vei asculta pe el, nici el nu te va asculta pe tine, iar atunci totul va capata niste dimensiuni haotice. Chiar daca nu esti de acord cu ceea ce persoana respectiva are de spus, macar ai bunul simt si asculta. Tie ti-ar placea sa fii intrerupt in timp ce iti sustii punctul de vedere?

Atunci cand iti exprimi punctul de vedere trebuie sa te concentrezi pe faptele dezbatute si sa nu ataci prin amintirea zvonurilor, barfelor, si nici sa ii arunci in fata problemele personale. Inca o data, ai grija la atitudine! Tu trebuie sa iti rezolvi conflictele, nu sa le agravezi.

Solutii. Solutii. Stim ca nu e usor sa alegi mereu ceea ce este bine sau ceea ce ar trebui. Nu trebuie sa te incapatanezi asupra punctului tau de vedere si sa ii subminezi pe ceilalti. Ca in orice relatie, chiar si cea de la birou sunt necesare compromisurile. Fii mai flexibil la ideile colegilor tai, incearca sa dai sugestii pozitive, si nu uita sa comunici.

Decizia sefului. Daca se intampla ca un conflict sa capete proportii neasteptate, sa te depaseasca sau pur si simplu sa nu reusesti sa o rezolvi oricat de mult ai incercat, seful este cel care are ultimul cuvant de spus. Oricum ar fi, el trebuie sa fie la curent cu ceea ce se petrece in biroul vostru, el trebuie sa stie ce va afecteaza ritmul de munca. Comunica-i sefului tau aceste probleme intr-un mod politicos si cautati solutii impreuna.

Mult succes in rezolvarea conflictelor!


Newsletter Ele.ro