« Stiri Make Up

Factori cheie in crearea de produse cosmetice organice de igiena personala

Cosmeticele organice câștigă adepți de ceva timp și este o piață în continuă creștere. Din ce în ce mai mulți oameni apelează la ele datorită conștientizării ecologice sau a nevoii de a găsi ingrediente mai puțin agresive, care să nu le deterioreze pielea sau părul. Așadar, nu mai este deloc neobișnuit, să găsești o gamă largă de produse de frumusețe bio în magazinele specializate.

Un studiu realizat de L'Observatoire des Cosmétiques, despre ingredientele periculoase din cosmetice și etichetarea acestora, arată că 98,5% dintre consumatori sunt perfect conștienți de parabeni și de impactul pe care aceștia îl produc asupra sănătății; în fața sărurilor de aluminiu (95,7%), siliconilor (93,9%) și filtrelor UV (86,1%). În ceea ce privește etichetarea, 76,6% își exprimă interesul pentru o etichetă care să permită recunoașterea prezenței substanțelor toxice în produsele cosmetice.

Există 3 factori cheie în crearea produselor organice de igienă personală:

1. Tehnologia

Există tot mai multe produse care, datorită conținutului ridicat de ingrediente funcționale, pot fi folosite ca materii prime în industria de îngrijire personală. În prezent este posibil să găsești pe piață produse cu ingrediente derivate din culturi de microalge. Exista diverse tehnologii care permit obținerea de ingrediente naturale și organice pentru a fi folosite în industria cosmetică. Una dintre ele este biotehnologia, în care anumite microorganisme participă la fermentații controlate pentru a da naștere la produse cu valoare adăugată mare. Este cazul peptidelor active, pigmenților precum astaxantina din drojdiile roșii sau acizilor grași omega-3.

Extragerea ingredientelor active din materii prime de origine naturala precum ierburi, fructe si legume, semințe etc. poate fi realizat de CO2 în stare supercritică. Față de extracția chimică, această tehnologie permite obținerea unor randamente extractive mari și puritate. Este o tehnologie curată care nu lasă reziduuri și este neinvazivă, astfel încât este posibil să se profite atât de extract cât și de materia rămasă. Câteva exemple de ingrediente obținute prin această tehnologie sunt uleiurile esențiale derivate din plante precum rozmarinul, grăsimile vegetale precum uleiul de migdale sau grăsimea de cacao. Prin utilizarea acestor tehnologii se generează o cantitate mare de biomasă, care poate fi folosită pentru hrana animalelor, pentru a obține alți compuși de interes sau pentru a genera energie în cadrul companiei în sine.


2. Produse organice

Ca și pe piața produselor cosmetice tradiționale, îngrijirea pielii este cea mai solicitată și în care sunt investite cele mai multe eforturi de cercetare-dezvoltare. Printre ingredientele principale se numără cele derivate din plante, fructe și legume, pentru produsele de îngrijire a pielii cu proprietăți anti-îmbătrânire sau hidratare, cum ar fi crema de corp hidratantă sau demachiantul solid. Pe locul doi se află produsele de îngrijire a părului. Acestea se concentrează pe combaterea mătreții, stoparea căderii părului și oferă mai multă strălucire.

3. Certificarea produsului

Sectorul produselor ecologice de igienă personală a fost acuzat în repetate rânduri de „greenwashing”, adică de folosirea impactului asupra mediului în scopuri de marketing. Creșterea sectorului depinde așadar de abilitățile sectorului de a transmite un mesaj adecvat pe lângă o certificare care garantează originea ecologică a produsului.

În prezent, consumatorul primește impactul unui număr mare de „revendicări” sau acuzații, logo-uri și mărci care generează confuzie și un anumit scepticism. Din acest motiv, este necesar să existe o organizație acreditată care să ateste că produsele cosmetice sunt organice și că îndeplinesc toate cerințele și standardele. Spre deosebire de alimentele organice, nu există standarde legale pentru cosmeticele organice, ceea ce are ca rezultat produse cu un procent mic de ingrediente organice care coexistă alături de altele cu un procent ridicat.

Pe lângă cererea consumatorilor și creșterea previzibilă a pieței, disponibilitatea tehnologiei, schimbările în cadrul legal și posibilitatea de a certifica produsele ecologice arată viabilitatea în dezvoltarea acestui tip de produse. Cu toate acestea, este necesar să se ia în considerare unele probleme nerezolvate, cum ar fi termenul de valabilitate scurt și căutarea de conservanți care să îndeplinească cerințele de certificare ecologică, conștientizarea consumatorilor și marketing adecvat pentru a evita confuzia în rândurile consumatorilor.

Newsletter Ele.ro